TI ÅR MED BEKKEN OG BARN!


Mor og barn_jul.jpg
Mor og barn_januar_tilbud.jpg

SLITER DU MED SMERTER I BEKKENOMRÅDET?

Et ustabilt bekken kan føre til plager ved fysisk aktivitet og kan føles svært begrensende i hverdagen. Særlig hvis du er gravid, eller nylig har vært gjennom en fødsel, for da blir leddbåndene i bekkenområdet mer elastiske, og hos noen kan dette føre til store smerter.

Den gode nyheten er at det kan hjelpe å trene opp støttemuskulaturen rundt bekkenet slik at området blir mer stabilt. Dette kan vi hjelpe deg med, og bestiller du time nå i januar, sparer du dessuten 200 kroner på utredning og et individuelt tilpasset treningsprogram.

 

Test deg selv!

Er du i tvil om hvor stabilt bekkenet ditt er, og om du har behov for et treningsprogram, så ta denne enkle testen:

1. Ligg på ryggen med bøyde ben i hoftebreddes avstand.
2. Løft setet opp fra gulvet.
3. Strekk ut det ene benet og hold stillingen på innpust før du senker benet.

Gjenta øvelsen med motsatt ben. Pass på at hoftene dine er stabile og parallelle gjennom hele øvelsen.

Er det vanskelig å få til øvelsen eller får du smerter ved å gjøre den, har du antagelig svake muskler i bekkenets støttemuskulatur, og du bør sette av tid til å trene opp styrken i nettopp dette området. Slå til på januartilbudet og book en time for utredning og individuelt tilpasset treningsveiledning.